לימודי מדיה חברתית בגישה יישומית
שם *
דוא"ל *
טלפון *
* שדות חובה

על עיצוב גרפי ורשתות חברתיות

פרסום ברשתות חברתיות הוא כבר מזמן שם נרדף לפרסום בדיגיטל בכללותו.

מדובר בקרקע פורייה ונרחבת בתוכה ניתן למצוא שפע של קהלים הרלוונטיים באופן מחודד ומזוקק אל השירותים או המוצרים שמציע בית העסק.

היכן הקאץ' אתם וודאי שואלים? ובכן כמו בכל ענף פרסומי בדיגיטל, שום דבר איננו נוצץ, וחשוב לשכור בעל מקצוע איכותי שיידע כיצד להגיע אל הקהלים הנכונים, ויתרה מזאת: כיצד למשוך את תשומת לבם ולהניע אותם לפעולה.

הרשת החברתית – "פרסום דרך אגבי"

דרך אגב? מה ס'תומרת? ובכן, ישנם שני אפיקים עיקריים שעליהם ניתן את הדעת.

מנועי החיפוש – פרסום במנועי החיפוש מתבסס על הופעתו של אתר בתוצאות החיפוש.

האתרים הרלוונטיים יופיעו על בסיס מילת המפתח שהגולש כתב. כלומר, גוגל עונה על קהלים שצריכים שירות מידי. ישנו אדם שבאותו הרגע זקוק לשירותי פריצה לרכב, אז הוא יחפש אחר מנעולן. וישנו אדם שעכשיו יחפש לקנות מאוורר חדש לבית, אז הוא ירשום מאווררים לבית.

רשתות חברתיות – פרסום ברשתות חברתיות לעומת זאת, מגיע לקהלים שונים שלא חיפשו באמת אחר שירות כזה או אחר. או כמו שאנחנו מכנים זאת "כבדרך אגב".

בעוד שבמנועי החיפוש האדם הוא מכוון מטרה, כאן אנחנו צריכים להכווין אותו אל עבר המטרה שלנו.

בהקשר של עיצוב גרפי, למעצבים ובעלי הכשרה בתקשורת חזותית, ישנו תפקיד מכריע ביצירת קריאייטיב שימשוך את תשומת הלב באמצעות התמונה הנכונה והמסרים הנכונים.

וכל זה מתקשר למושג "תקשורת חזותית"

בואו נדבר לרגע על תקשורת חזותית בכללותה – מדובר באמצעי תקשורת א-מילולי, שהמטרה שלו להעביר מסר ולתקשר עם הצופה דרך אמצעים חזותיים.

בדיוק מן הסיבה הזו, מעצבים גרפיים הפכו בעיקר בעשור פלוס האחרונים, למבוקשים במיוחד בקרב חברות המספקות שירותי פרסום באינסטגרם ופייסבוק, שני אמצעים המתבססים במידה רבה מאוד על התקשורת החזותית שתמשוך את תשומת לבו של הגולש ותניע אותו לפעולה.

איפיון נכון הוא הדרך להצלחה

זוכרים שאמרנו פרסום דרך אגבי? אז איך המקצוענים עושים את זה?

הרשתות החברתיות הן מקור מידע מדהים ומדויק. יוזרים בפייסבוק למשל, נוהגים לציין את מינם, את יום הולדתם המדויק, הם עושים לייקים לדפים בתחומים שונים, הם אוהבים לציין היכן הם נמצאים, הם מגיבים לנושאים שונים – ובשורה התחתונה הם מאפשרים לרשתות החברתיות לאסוף עליהם מידע מדויק באשר לתחומי העניין שלהם.

כל אלו וכן אלגוריתם חכם במיוחד, מאפשרים לנו המשווקים לדעת כיצד לכוון את הג'ימבורי החדש שנפתח ברמת גן, הישר אל בני 30 פלוס, בעלי תחומי עניין בילדים ופעוטות, ולבחון מי יגיב טוב יותר – נשים או גברים?

זהו שלב א' באיפיון, ולאחר שנבין את קהלי היעד שנטרגט, חשוב שגם ניצור עבורם קריאייטיב איכותי שידבר את שפתם.

כיום משווקים ברשתות החברתיות יודעים דבר או שניים בעיצוב גרפי ואף בעלי ידע והכשרה בתחום. מי שלא, לרוב יבצע שיתוף פעולה עם מעצב גרפי מוסמך, אשר יידע כיצד ליצור תוכן ויזואלי משכנע ומנצח.

נכתב בשיתוף מכללת אימג' לאומנות, מכללה דתית לנשים בירושלים