לימודי מדיה חברתית בגישה יישומית
שם *
דוא"ל *
טלפון *
* שדות חובה

מדייה חברתית בארגון

תוכן [ הסתר ]

ניהול מדייה ופרסום בארגון נחשב לאחד הכלים החשובים בהבאת לקוחות לעסק שלנו.

ארגונים ובתי עסק נדרשים להשקיע נתח גדול מהתקציב שלהם בשיווק ופרסום החברה ומוצריה. הסיבה לכך ברורה, הצלחתה של חברה נמדדת בראש ובראשונה בהצלחתה לנהל תזרים מזומנים ולהכנסות קבועות – לשם כך זקוקה החברה ללקוחות שיקנו את מוצריה וישכרו את שירותיה.

יש מספר סוגי מדיות בולטים המשמשים כאפיקי פרסום לחברות וארגונים:

  • פרסום בעיתונות הכתובה: מדיום ותיק שהדעות לגבי אפקטיביות הפרסום בו חלוקות. אמנם פרסום בעיתון ממוקד יותר מפרסום בשלטי חוצות למשל, אך עדיין מדובר באמצעי שעלויות הפרסום בו גבוהות וכמות הלקוחות המגיעה ממנו אינה ברורה וממוקדת.
  • פרסום בטלוויזיה וברדיו: מדיומים אלה נחשבים למדיומים הטובים ביותר להגדלת חשיפה של המותג. פרסום ברדיו זול יותר מפרסום בטלוויזיה אך גם פחות טוב ממנו בהיבטי חשיפה. פרסום בטלוויזיה יביא לחשיפה ולמיתוג הגבוהים ביותר – אך גם יעלה יותר.
  • פרסום בשלטי חוצות: אמצעי נוסף שטוב להגדלת החשיפה , אך גם כן נחשב ללא ממוקד בהבאת לקוחות לארגון.
  • פרסום באינטרנט: מאז כניסת האינטרנט והפרסום המבוסס על קידום אתרים במנועי חיפוש - כל ארגון יכול למקד את תקציב הפרסום לשיווק על גבי מילות מפתח רלוונטיות לאותו ארגון ובכך לייעל את איכות הפרסום. בשנים האחרונות חלק גדול מהתקציב מופנה לעבר מדייה חברתית.

מדייה חברתית בארגון

ניהול מדייה חברתית בארגון נחשב כיום לאחד הערוצים האפקטיביים ביותר לפרסום עבור ארגון. ניהול מדייה חברתית לארגון באינטרנט כוללת פעילות בפלטפורמות רבות ומגוונות, בהן הגולשים חיים ושוהים זמן רב – וזהו המקום הטוב ביותר לשווק להם.

יעדי פרסום מדייה חברתית בארגון

המקום הראשון שיש להשקיע בו הוא הפייסבוק. ארגון חייב לבנות ולנהל דף עסקי בפייסבוק. דף עסקי הקרוי גם דף אוהדים מאפשר לארגון לבנות לעצמו מועדון לקוחות ולאגור לקוחות / אוהדים רבים שיוכלו להיות בקשר עם הארגון בכל רגע נתון, לקבל הודעות ופרסומים על מוצרים ומבצעים חדשים של הארגון ולהגדיל חשיפה וחיבור ללקוחות. לצד ניהול דף אוהדים פעיל בפייסבוק מומלץ לשווק גם באמצעות מודעות פרסום ממומנות בפייסבוק , שאותן ניתן לפלח לקהל היעד הרצוי. מקום אטרקטיבי נוסף שכל ארגון חייב להתמקד בו הוא הרשת העסקית לינקדאין. רשת זו מאפשרת לכל ארגון להגדיל את קשריו העסקיים ולהיחשף לקבוצות עסקים רלוונטיות, גיוס עובדים וניהול מוניטין עסקי.

ניהול בלוג אישי נחשב כיום לדרך אפקטיבית נוספת למיתוג עסקי ולהנעת גולשים לאתר החברה. ניהול בלוג ושיתופו בדף החברה בפייסבוק ובפרופיל החברה בטוויטר ולינקדאין- בתוספת של הפנית קישורים וגולשים לאתר החברה – תעזור גם במיתוג החברה וגם בקידום האתר במנועי החיפוש.

לסיכום, מדייה חברתית בארגון היא משהו שיש להתייחס אליו ברצינות ולאייש בעובד מקצועי במשרה מלאה – השקיעו בתחום זה ותקבלו מיתוג איכותי לארגון שלכם.