לימודי מדיה חברתית בגישה יישומית
שם *
דוא"ל *
טלפון *
* שדות חובה

כיצד לעשות שיווק בפייסבוק

תוכן [ הסתר ]

מלבד גוגל, שעד כה שלטה ללא עוררין בנדל"ן הפרסום באינטרנט, המעורבות הרבה של גולשים בפייסבוק, לצד זמן השהייה הגבוה ורצון הגולשים לשתף, הופך את הפלטפורמה החברתית לנדל"ן פרסום אטרקטיבי ביותר.

למה לפרסם בפייסבוק?

  • קודם כל כי שם נמצאים הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם. במציאות החדשה הלקוח הבא שלכם יכול להיות בכל מקום והמקום הטוב ביותר למצוא אותו הוא הפייסבוק.
  • לפייסבוק יש מידע רב על הגולשים שלה - אותו ניתן לנצל לפרסום מפולח ומדויק שיחסוך כסף ניכר בעלויות השיווק **לפייסבוק יש אפשרות לשיווק ויראלי שנוצר משיתופי הגולשים ומגדיל את החשיפה להמונים.
  • כי אין דבר טוב יותר למתן תמריץ למכירה מאשר המלצה של חבר.

מגוון פלטפורמות לשווק בפייסבוק

נתחיל עם שיווק שאינו מצריך תשלום או במילים אחרות שיווק גרילה המבוסס על יכולת השיתוף מפה לאוזן.

פרופיל אישי: מרכז הפעילות האישי בפייסבוק. המטרה של הפרופיל האישי היא קודם כל לשמור על קשר עם חברים (זו עדיין המטרה היסודית של פייסבוק). בעידן הטיימליין, הפרופיל האישי הוא גם דרך לעודד אינטראקציה ביניכם לבין חברים בפייסבוק - במטרה שתחשוף אותם לתכנים עם תחומי העניין שלכם. חשוב להבהיר, מטרת הפרופיל האישי אינה שיווקית (למרות שחלק מגדול מאיתנו גם משווקים בפרופיל האישי שלנו). הפרופיל האישי שלכם הוא מקום להיות אמיתיים ולגרום לאנשים להתחבר לאספקטים שונים מהאישיות שלכם. גם פייסבוק נלחמת בתופעה ומעודדת עסקים לפעול בתבנית של דף עסקי.

קבוצות פייסבוק: דרך אטרקטיבית ליצירת קהילה סביב נושא מסוים. בשונה מדף עסקי, קבוצות פייסבוק אינן נסרקות על ידי גוגל ואינן קשורות לעסק אחד מסוים. קבוצה לרוב מאחדת מאות ואף אלפי אנשים הרלוונטיים לתחום מסוים – כיום ניתן למצוא קבוצות במגוון נושאים בפייסבוק החל מקבוצות תמיכה באג'נדה מסוימת, קבוצות מחאה וכמובן קבוצות דיון כגון קבוצות הקשורות לקידום אתרים, מדיה חברתית וכדומה. הסכנה בקבוצות היא שברגע שהקבוצה מתחילה לגדול באופן משמעותי – היא גם מזמינה ספאמרים פעמים רבות.

דפי פייסבוק לעסקים: ללא ספק הפלטפורמה המרכזית לשיווק בפייסבוק עבור ארגונים וחברות. דף הפייסבוק הוא בעצם כרטיס הביקור העסקי של כל ארגון ברשת החברתית ומאפשר לו ליצור אינטראקציה עם גולשים ולקוחות פוטנציאליים שיבנה מועדון לקוחות נאמן אונליין.

דפי פייסבוק גם מאפשרים לכם להוסיף אפליקציות ייעודיות לשיווק המוצרים והשירותים שלכם. יתרון בולט הוא שדפים אלו מתאנדקסים בגוגל ועוזרים לקידום וחיזוק שם המותג ברשת.

חשוב להבין שדפי פייסבוק הם המקום הטבעי לשווק ושם זה גם נתפס "לגיטימי" לגולשים (יותר מקבוצות ופרופילים אישיים).

Events: אירועים הוא יישום חינמי נוסף שמאפשר לכל אחד מאיתנו להזמין את חבריו לאירוע שהוא מארגן. כך ניתן לקדם השקות של מוצרים, מסיבות ואירועים אישיים ועסקיים. יישום זה עוזר בשיווק האירוע ובארגון רשימת האורחים שיגיעו לאירוע.

בדומה לאירועים, פונקציה נוספת שמאפשרת להגדיל את האינטראקציה עם הגולשים – סקרים. כבר הוכח ששאילת שאלות מעודדת תגובות – פונקציית הסקרים מאפשרת לכל משווק ליצור קשר חזק יותר עם הלקוחות ולתת להם להשפיע בדברים שונים.

בכל הקשור לשיווק ויראלי בפייסבוק חשוב להבין עיקרון בסיסי: פייסבוק אינה קרקע טבעית לפרסום – מדובר בגולשים שנמצאים שם להנאתם ועל כן הם עשויים להגיב באופן שלילי כשהם נתקלים במסרים פרסומיים חוזרים. שיווק בפייסבוק ובכלל במדיה חברתית חייב להיות שיווק חכם ובעקיפין – אם תנסו לפרסם ולשווק בכל מקום שתגיעו – מהר מאוד אנשים יתעלמו מכם ויחסמו אתכם מלהיות חברים שלהם.