
כיצד לעשות שיווק במדיה חברתית
במקביל לכניסה המאסיבית של רשתות חברתיות לחיינו בשנים האחרונות, נוצר צורך מיידי לכל ארגון או בעל עסק לייצר נוכחות ושיווק נכון ואטרקטיבי במדיה החברתית. אז נכון שלרובנו יש פרופיל ודף בפייסבוק ואפילו חשבון טוויטר – האם זה אומר שאנחנו משווקים במדיה חברתית? ויותר מכך האם אנחנו עושים זאת נכון?
מה המטרה שלכם?
השאלה הראשונה שכל ארגון שמעוניין לייצר נוכחות במדיה החברתית צריך לשאול את עצמו היא מה המטרה? האם המטרה היא לייצר דף בפייסבוק כי כולם עושים את זה? האם המטרה היא לייצר כרטיס ביקור פאסיבי? האם אתם רוצים לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם? להגדיל את החשיפה למוצרים שלכם? למכור יותר? ללא מטרה לא תוכלו לבנות אסטרטגיה נכונה לשיווק המטרות שלכם וכנראה שתצאו מאוכזבים מהתוצאה.
מה המהות של שיווק במדיה חברתית?
הדבר הראשון שכל מפרסם ומשווק צריך לדעת על שיווק במדיה חברתית הוא שמדובר בהתנהלות שיווקית שונה בתכלית מכל מה שהכרתם עד כה. השיווק בעבר היה שיווק חד-כיווני שאינו מתחשב בדעות לקוחותיו. כיום השיווק הוא שונה, מדובר בשיווק שלוקח בחשבון בראש ובראשונה מיהו הקהל שייחשף לקמפיין הפרסום וכיצד יש להשתמש בו בצורה נכונה על מנת להעביר את המסרים והתכנים שלנו. על כן שיווק ברשתות חברתיות דורש מאיתנו התנהלות ברגש, אינטליגנציה רגשית ויחס נאות והולם לכל אחד מהגולשים שמיייצר אינטראקציה עם העסק שלנו.
עסקים רבים עשו טעויות איומות שהובילו לפגיעה קשה בשם המותג שלהם ולדעת קהל שלילית שפגעה במכירות. לעומתם ישנם גם עסקים רבים שעושים את העבודה נכון, מייצרים חיבור טוב יותר ללקוחות שלהם ונעזרים בהם על מנת להגדיל את החשיפה לקהלים נוספים. המטרה של שיווק במדיה חברתית היא לא למכור – אלא להתחבר טוב יותר ללקוחות שלכם וליצור ערוץ דו-כיווני שיעודד אותם לשווק ולהפיץ את התכנים והמוצרים שלכם.
אם אתם לא במדיה חברתית על מנת לייצר מערכת יחסים וחיבור טוב ללקוחות – אתם מפספסים את המהות של המדיה החברתית. שיווק במדיה החברתית דומה מאוד לשיווק באמצעות דואר אלקטרוני – עליכם לייצר מערכת יחסים של אמון לאורך זמן על מנת לשמור על הלקוחות שלכם נאמנים. כמו שיווק בדוא"ל , גם כאן תצטרכו שהלקוחות שלכם ימצאו לנכון לשלוח את המייל / לשתף את הפוסט שלכם לחבר - על מנת להיחשף לקהל חדש.
הבסיס להתנהלות ושיווק במדיה החברתית – תוכן אטרקטיבי
הבסיס להתנהלות נכונה במדיה היא קודם כל לתת. מה נותנים? תוכן אטרקטיבי ומעניין שימשוך את הגולשים ויעניק להם ערך כלשהו. זה יכול להיות פוסטים אטרקטיביים שיעניינו קהל יעד מסוים, תמונות וסרטונים אטרקטיביים ועוד..
המדד להצלחה בשיווק במדיה החברתית הוא כמות האינטראקציה שנוצרת עם הלקוחות (שבהתאמה משפיעה על הגדלת החשיפה לארגון שלכם ועשויה לתרום לאורך זמן גם להגדלת המכירות).
בחירת הפלטפורמות לשיווק
כידוע, קיים כיום מגוון עשיר של פלטפורמות לשיווק במדיה החברתית. פייסבוק, טוויטר, פינטרסט, פורסקוור, לינקדאין, גוגל פלוס , יוטיוב, בלוגים ושלל פלטפורמות נוספות. אי אפשר לייצר נוכחות פעילה ואפקטיבית בכל הפלטפורמות ולכן יהיה חכם לבחור ולהתמקד במספר מצומצם של פלטפורמות כשדף הפייסבוק צריך להיות המקום המרכזי לניהול הפעילות שלכם.
טיפים לשיווק נכון במדיה חברתית
- צרו תמריץ לגולשים – תנו להם מתנות, העניקו להם מבצע ייחודי אם יעשו לכם לייק בפייסבוק או יעקבו אחריכם בגוגל פלוס למשל.. מותגים רבים עושים תחרויות ויראליות נושאות פרסים שמעודדות גולשים רבים לשתף ולהגדיל את החשיפה למותג.
- תוכן עדכני ומעניין – תנו לאוהדים סיבה לחזור ולעקוב אחריכם - תנו להם תכנים לקרוא באופן שוטף.
- אינטגרציה בין פלטפורמות חברתיות - הוסיפו כפתורי לייק ועודדו את הגולשים באתר שלכם לעשות לייק לדף שלכם / לעקוב אחריכם בטוויטר או בגוגל פלוס / להתחבר אליכם בלינקדאין ולהירשם לרשימת התפוצה שלכם לקבלת עדכוני RSS קבועים בכל פעם שתעלו תוכן חדש באתר.
- עודדו אינטראקציה - המטרה שלכם היא לייצר כמה שיותר חשיפה ותגובות מהקהל שלכם. פרסמו סטטוסים יצירתיים ורלוונטיים לקהילה שלכם ועודדו את הגולשים להגיב ולשתף דברים נוספים.
טעויות נפוצות בשיווק במדיה חברתית
- מפרסמים בכל מקום בפייסבוק – מכירים את הגולשים האלה שמגיעים לכל קבוצה או דף בפייסבוק ושמים את המסר הפרסומי שלהם? לא רק שזה לא שיווק אפקטיבי – מדובר בשיווק הורס שעלול לייצר אנטיגוניזם רב למוצר ולמי שמפיץ אותו.
- לא משקיעים מספיק זמן – מדיה חברתית דורשת זמן, זה בדיוק כמו לנהל מערכת יחסים. **משעמם ולא עדכני – תהיו מעניינים ותעדכנו בתכנים חדשים באופן שוטף.
- מתנצחים עם הגולשים – הדבר האחרון שאתם רוצים לעשות הוא לריב ולהתנצח עם הגולשים והלקוחות שלכם במדיה החברתית. מלבד העובדה שזה חשוף לכולם , זה עשוי להוביל לסחף של תגובות שליליות שיפגע בכם.